Tuesday, June 8

Altivar 31(Telemecanique)



Altivar 31 ရဲ႕အတြင္းပိုင္းပံုပါ။
သူ႕ရဲ႕ characteristics ကေတာ႔႔
11KW/15HP
Input------V---380/500 3phase,Hz---50/60,A---37.2 max,
Output------V---380/500 3phase,Hz---0.5/500,A---27.7,

Output frequency range -------Hz----0....500
Switching frequency------------kHz----2...16 adjustable during operatoin
Speed range----------------------------1...50
Transient overtorque ------------------170-200% of nominal motor torque (typical value)
Braking torque----with braking resistor---100% of nominal motor torque continuously and up to
150 % for 60 s
----without brwaking resistor---value of nominal motor torque(typical value) according to ratings;
30% for >ATV31 .U15..
50%for <=ATV31.U15..
100%for<=ATV31.075..
150%for<=ATV31.081M2
Maximum transient current----150% of the nominal drive current for 60seconds (typical value)
Voltage/frequency ratio----Sensorless flux vector control with PWM(pulse width modulation)type motor control signal.
Factory-set for most constant torque applications.
Possiable option:specific ratio for pumps and funs,energy saving or constant torque U/F for special motors.
Frequency loop gian-----Factory-set with the speed loop stability and gain.Possiable options for machines with resistive torque or high inertia,or for machines with fast cycles.
Slip compensation------Automatic whatever the load. Can be suppressed or adjusted.


ခုကၽြန္ေတာ္ အင္ဗာတာ တစ္လံုးလက္ေတြ႔တပ္ဆင္ ပံုကိုမွ်ေဝခ်င္ပါတယ္။

တၿခားသူေတြေတာ႕ ဘယ္လိုလုပ္လဲ မသိဘူး။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႕ ဒီလိုဘဲ လုပ္လိုက္ပါတယ္။ အလြယ္ဆံုး နည္းပါပဲ။
အရင္ဦးဆံုး အင္ဗာတာ ကိုstart/stop လုပ္ႏိုင္ဖို႕အတြက္ (direct on line) ပံုစံ ဆားကစ္ တစ္ခုလိုပါတယ္။
အထက္ပါ ပံုအတိုင္း pb1a (start) ကိုႏိွပ္လိုက္ရင္ CR1 energize ၿဖစ္ၿပီး အင္ဗာတာမွ +24 န႕ဲLI1 ကိုဆက္ေပးၿပီးrun ပါတယ္ ။ pb1 ကိုႏိွပ္ရင္ေတာ႕ stop ေပါ႔ေနာ္။ R1C နဲ႔R1B ကေတာ႕ အင္ဗာတာ
fault relay n/c ပါ ။ ပံုမွန္အေၿခအေနမွာ close ေပါ႔ drive ကို supply ေပးလိုက္မွ open ၿဖစ္ပါတယ္။ fault ၿဖစ္လို႕ရွိရင္ close ၿပန္ၿဖစ္ပါတယ္။ fault ၿဖစ္တဲ႕ အခါ CR4 energize ၿဖစ္ၿပီး ပတ္လမ္းကို ၿဖတ္ေပးပါတယ္။
potentiometer က လိုအပ္တဲ႕ hz ကို ထိန္း ေပးၿပီး AOV က အန္းနားေလာ႔ ေအာက္ပြတ္ ဗို႕(0-10v)
ထြက္ပါတယ္ ။AOC ကေတာ႕ current ပါ (0-20mA)။ AOV နဲ႔ AOC ကို အမိ်ဳးမ်ိဳး setting လုပ္လို႕ရပါတယ္။ဥပမာ အင္ဗာတာ သတ္မွတ္တဲ႔လည္ႏႈန္း ေရာက္တာနဲ႔ AOV က ၁၀ဗို႔ ထြက္တာ မ်ိဳးပါး။ အဲဒီ AOV ကအၿခားအင္ဗာတာ တစ္ခုရဲ႕ AI1 အန္နားေလာ႕အင္ပြတ္ သို႔ ဝင္ေပးၿခင္းအားၿဖင္႔ sequenceအေနနဲ႕ သံုးလို႕ရပါတယ္။ အင္ဗာတာ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ကြန္ေဗယာေတြကို အေႏွးအၿမန္ေရာ sequence အေနနဲ႔ပါအသံုးၿပဴတာပါ။( စားအုန္းဆီ စက္ရုံေတြမွာ ခုအလိုအေလွ်ာက္ အေႏွးအၿမန္စံနစ္ေတြ သံုးေနပါၿပီ။)
ေလာ႔ဂ်စ္အင္ပြတ္ အေနနဲ႔ အမ်ိဳးမိ်ဴး သံုးလို႔ ရပါတယ္။+24 dc က LI1 ကိုဝင္ရင္ forward ၿဖစ္ၿပီး LI2 ကိုဝင္ရင္ reverse အေနနဲ႕ သံုးလို႕ရပါတယ္ ။ ေလာ႔ဂ်စ္ အင္ပြတ္က LI1မွ LI6 ထိပါပါတယ္ telemecanique inverter မွာဆိုရင္ေပါ႔။အကုန္ ေတာ႔ မသံုးဘူးေသးဘူး။ telemecanique ကေတာ႕ေတာ္ေတာ္စံုတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႕ အသံုးမ်ားတဲ႔ ေမာ္တာဆိုဒ္ေတြ ကေတာ႕ 4kw မွ11kw ၿဖစ္ပါတယ္။ ကြန္ေဗယာေတြ အတြက္ပါ၊ ေမာ္တာ 4kw ဆိုရင္ အင္ဗာတာလဲ 4kw ပဲအသံုးၿပဳပါတယ္။ thermal protection ကိုေတာ႔ 90%
ပဲ ထားပါတယ္။ factory setting ကေတာ႔ 110% ပါ။ ေနာက္ဝင္ တဲ႔ ေမာ္တာေတြ က စံအရည္အေသြး ကိုက္ညီ မႈ ေလွ်ာ႔ေနလို႔ ပဲၿဖစ္ပါတယ္။ ေမာ္တာ nameplate မွာပါတဲ႔ v/hz/rpm/amp /pf တို႔ကိုလဲ set လုပ္ေပးရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွdrive ကတိတိက်က် စြမ္းေဆာင္ေပးမွာပါ။




dc link ပါရွိေသာ အင္ဗာတာ စံနစ္ တစ္ခုဟာ induction motor တစ္ခုရဲ႕ အၿမန္ႏႈန္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ ေမာင္းႏွင္ ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီ အင္ဗာတာက ကိုယ္တိုင္ လိုင္းထုတ္ စံနစ္နဲ႔ အသံုးၿပဳႏိုင္တဲ႔ ပံုစံပါ။ ဘယ္လို သေဘာလဲဆိုေတာ႔ dc power အတြင္းသို႔ thyristor gates မ်ားက ထပ္ကာတလဲလဲ အဖြင္႔ အပိတ္ လုပ္ေပးၿခင္းအားၿဖင္႔ (တနည္းအား ၿဖင္႔ လိႈင္းပံုစံရွိ ေသာ ac signal ၊ ဥပမာ sine wave or square wave )dc power မွ ac power သို႔ ေၿပာင္းလဲ ေပး ပါတယ္။ 3 phase supply က input အေနနဲ႔ rectifier သို႔ ဆက္သြယ္ၿပီး အင္ဗာတာမွ အထြက္ output က ေမာ္တာ သို႔ ဆက္သြယ္ေပး ပါတယ္။
အသံုးၿပဳၾကတဲ႔ ပံုစံႏွစ္မ်ိဳးက
၁. constant-current dc link
၂.constant-voltage dc link တို႔ပဲၿဖစ္ပါတယ္။

ေအာက္မွာ ေဖၚၿပထားတဲ႔ ပံုမွာ constant current ဟာ constant-current dc link မွ တဆင္႔ converter2 သို႔စီးဝင္ၿပီး ထိုမွ (အစီအစဥ္တက် gates မ်ားအဖြင္႔ အပိတ္လုပ္ၿခင္း)3 phase ေမာ္တာ ဆီသို႔ဆက္သြယ္ ေပးပါတယ္။ ဒီစံနစ္ ကေတာ႔ စေတတာဝါယာေခြ မ်ားမွာ hight efficiency ကိုရရွိမွာ ၿဖစ္ၿပီး (အင္ဗာတာက ထြက္တဲ႔ ac ဗို႕ ဟာ frequency နဲ႔ အခ်ိဳးညီစြာ ေၿပာင္းလဲ ေပးတဲ႕အတြက္ stator flux ကိုတည္ၿငိမ္ ေစပါတယ္)full break-down torque မွကာကြယ္ၿပီး ၿဖစ္တဲ႔ အတြက္ ဝန္အားကိုသတ္မွတ္ခိ်န္အတြင္း လွ်င္လွ်င္ၿမန္ၿမန္ ေရာက္ ရွိမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။out put frequency ကို 20:1 ေၿပာင္းလဲ ႏိုင္ၿပီး အၿမင္႔ဆံုး 1kHz ခန္႔ရရွိပါတယ္။
ပံု (၁)



အလားတူပါပဲ ပံု (၂) မွာေတာ႔
constant voltage ဟာ constant-voltage link မွတစ္ဆင္႔ converter2 ဆီသို႔ စီးဝင္ၿပီး phase တစ္ခုၿပီးတစ္ခု အစီအစဥ္တက် အဖြင္႔ အပိတ္လုပ္ေပးၿခင္း အားၿဖင္႔ 3phase ေမာ္တာ ဆီသို႔ ဆက္သြယ္ေပး ပါတယ္။



thyristors မ်ားက ထြက္ေပၚလာတဲ႔ အပူရွိန္ေၾကာင္႔ dc link voltage ရဲ႕ (Vdc1) ဗို႕ ေလွ်ာ႔ႏိုင္ၿပီး ေမာ္တာရွိန္ႏႈန္း ၿမင္႔တင္မႈ႔ကို ေလွ်ာ႔က်ေစႏိုင္ပါတယ္။ ပါဝါဖက္တာနိမ္႔က်မႈ႔ နဲ႕ အသံုးဝင္ စြမ္းအား ေလွ်ာ႔က်မႈ႔ တို႔ေၾကာင္႔ ပါဝါဖက္တာၿမွင္႔ capacitor လိုအပ္ပါတယ္။ direction ကိုေတာ႔ converter2 မွ gate trigger ရဲ phase sequence ေၿပာင္းေပးၿခင္းၿဖင္႔ ရရွိႏိုင္ပါတယ္။
အခ်ဳပ္အားၿဖင္႔ဆိုေသာ္ 3phase bridge rectifier က ac မွ dc(Vdc1) သို႔ ေၿပာင္းေပးၿပီး LC filter မွdc စစ္စစ္ ကိုရရွိပါတယ္။
Vdc1မွ Vdc2, ထိုမွ converter2 မွ လိုအပ္တဲ႔ frequency ,voltage ကိုရရိွမွာ ၿဖစ္ၿပီး frequency နဲ႔ ေလွ်ာ္ညီစြာ voltage အားေၿပာင္းလဲေပးမွာ ၿဖစ္တဲ႔ အတြက္ တည္ၿငိမ္သံလိုက္စက္ကြင္း ရရိွကာ ေမာ္တာ လည္ ပတ္ႏႈန္းကို လဲ 0Hz မွ လိုအပ္ေသာ Hz ထိေရာက္ေအာင္ ေၿပာင္းလဲၿပီး brake-down torque ကိုလဲကာကြယ္ၿပီးၿဖစ္ေၾကာင္း တင္ၿပလိုက္ရပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။
(ကိုးကား- A TEXT BOOK OF ELECTRICAL TECHNOLOGY)
rpm=120 f/p
ဝင္ရိုးစြန္း 4 ခု 50hz
rpm=120*50/4=1500 rpm
ဝင္ရိုးစြန္း 4 ခု 25hz
rpm=120*25/4=750 rpm









ပါဝါဖက္တာကြန္ထရိုလာတစ္ခုပါ၊ပါဝါဆပလိုင္းက ၂၄၀ဗို႕ၿဖစ္ၿပီး ct(current transformer)input က 0-5Aပါ၊
output contact ၁၄ စံု ပါရွိၿပီး capacitor step ၁၄ စံု နဲဆက္သြယ္ႏိုင္ပါတယ္။အလုပ္လုပ္ပံုကေတာ႕ ct ေပၚ အေၿခခံပါတယ္၊ ဝန္အားအနည္းအမ်ားနဲ႔ indactive ေပၚမူတည္ၿပီး လွ်ပ္စစ္သံလိုက္ magnetic contactor မွတဆင္႔
capacitor ကိုအလိုအေလွ်ာက္ဆက္ သြယ္ၿပီး လိုခ်င္ တဲ႕ပါဝါဖက္တာ ကိုထိန္းညိႇေပးပါတယ္။


power factor improvement ပါ။
တိုးတက္လာတဲ႔ စက္မႉ႔ထြန္းကားမူ႔နဲ႔ အတူတြဲ ဘက္ၿပီး လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္ပါ လို အပ္လာရပါတယ္။ပါဝါ ဖက္တာ ကိုနိမ္႔ (lagging)ေစတဲ႕ ေမာ္တာ၊မီးေခ်ာင္း၊လွ်ပ္ညိွ႔အမာတင္(induction heating) အစရွိေသာ ပစၥည္းမ်ားကို အသံုးမ်ားလာတာနဲ႔ အမွ် ပါဝါ ဖက္တာ ကိုထိန္းေပး တဲ႔ (capacitor) မ်ားပါလိုအပ္လာရပါတယ္။ဘာေၾကာင္႔ ပါဝါဖက္တာ ၿမွင္႔တင္ရသလဲ?
ဥပမာ (3phase,3kw,415v,coso.6,effo.8ေမာ္တာမွာKW=V*1.732*I*cos*eff,
ဒါေၾကာင္႔I=KW/V*1.732*cos*eff,အစားသြင္းေတာ႕
႔I=3000/415*1.732*0.6*0.8,I=8.69Ampရပါတယ္။တကယ္လို႔ cos 0.9 ရွိမယ္ဆိုရင္ I=5.796Ampပါ။ဒါေၾကာင္႕ပါဝါဖက္တာနဲ႕ အမ္ပီယာက ေၿပာင္းၿပန္ အခ်ိဳးက်ပါတယ္။ပါဝါဖက္တာ နိမ္႔ရင္အမ္ပီယာၿမွင္႔ၿပီး ပါဝါဖက္တာ ၿမွင္႔ရင္အမ္ပီယာနိမ္႔ပါမယ္။ 3 kw ေမာ္တာမွာ ပါဝါဖက္တာမတူၿခင္းေၾကာင္႔ amp မွာလည္းမတူေတာ႔ပါဘူး။amp ၿမွင္႔လာတဲ႔အတြက္(active power) အသံုးဝင္စြမ္းအားဆံုးရႈံး၍ cable ၾကိဳးဆိုဒ္လည္း
ၾကီးေပးဖို႔လိုအပ္ၿခင္း၊over lode trip ၿဖစ္ၿခင္းစတဲ႔ မလိုအပ္တဲ႕ အကိ်ဳးသက္ေရာက္ မွဳ႕လည္းၿဖစ္ေပၚလာပါတယ္။
(kw=ကီလိုဝပ္,I=current(လွ်ပ္စီး),Amp=အမ္ပီယာ,V=ဗို႕,cos=ကိုဆိုင္း,eff=စြမ္းရည္)
a.c ဆားကစ္ တစ္ခုရွိ ဗို႔(voltage)ႏွင္႔ လွ်ပ္စီး (current)တို႔ရဲ႕ ေထာင္႔ ကိုဆိုင္း(cosine angle)ကို ပါဝါဖက္တာ
လို႔ သိၾကၿပီးၿဖစ္ပါတယ္။ လွ်ပ္စီး က ဗို႕ရဲ႕ေနာက္ေႏွးေကြး လွ်င္ လွ်ပ္ညႇိ႕မွဳ႕(inductive)ၿဖစ္ၿပီး lagging ၿဖစ္ပါတယ္။ဦးေဆာင္ရင္ ေတာ႔ (capacitive) ၿဖစ္ၿပီး leadingေပါ႕။

No comments: